Korvfingrar och pianonaglar



Ögonskuggekit: Sephora. Har ni sett fodralet på den här saken? Insane! Trodde först det var en plånka. Syrran hade först tänkt att köpa Naked Urban Decay paletten 1 eller 2 till mig, men Sephora har konstigt nog slutat sälja dem.. why I don't know, sorgligt. Anyway, så hon bad om en liknande palett och kom över denna! Färgschemat är snarlikt till Naked, det är i princip hudfärger (Urban/nudes) och sephorapaletten är helt perfekt. Lite roligt är att jag för inte så längesedan var på Sephora med bästa vännen och såg paletten och började berömma om hur fin den var osv, men det var inte mitt uppdrag att köpa den innan jul. Det var ett uppdrag som tvingades vänta och som jag fick! Så där ser man! Har redan testat några färger därav om det är lite smutsigt på bilderna, LOVE EM! 
Nagellack: Depend. Mörkrosa, lila och silver med glitter i. Det mörkrosa, antar jag? Nästan lutar sig mot vinrött en aning? Hursom, älskar den här färgen! Den är fyllig, läcker och så behaglig att titta på. Har redan testat den, dock inte dem andra två ännu, men den lila är också så fin! Är inget superfan av Depend, men deras nagellack fungerar och är billiga. Och har faktiskt ett ganska bra urval med färger, man ska bara leta efter rätt nyans. 
Mascara: MaxFactor Mascara. OMG WHERE HAVE YOU BEEN ALL MY LIFE? Har redan testat denna också och den är absolut underbar, fransarna blir långa och vackra och det klumpar inte sig som med de flesta mascaror. Har aldrig använt MF innan, eftersom deras priser kan tendera att vara lite för höga ibland, och är kvaliteten så bra som priset är högt? Hursomhelst är den här mascaran fantastisk och jag kommer definitivt att köpa den igen. Rekommenderar den starkt för dem som vill ha en klassisk och sofistikerad look. Lite smink med lätt rosiga kinder. Kombinera den gärna med en annan mascara för att få lite mer fyllighet, själv använder jag L'Oreals volume express x5. Inte ett måste såklart, men älskar man två mascaror två så älskar man två mascaror.
 
 


Kan inte somna och är lite uttråkad så kan lika gärna skriva lite om detta också. Fick en sorts necessär av mamma med allt man behöver för nagelvård, jättefin! Blev lite förvånad över hur mycket som kom med. Allt som allt var det: handkräm, nagelbandakräm, fil, borste, rengöring, tre nagellack och resten var två lack (skyddande och lyster), myrrolja för näring och en annan för rengöring (tar bort döda hudceller). Mina naglar är nog de mest tråkigaste och sköraste naglar ni lär får se, de blir inte långa, är pyttesmå och ser i princip ut som små korvar. Brukar kalla dem för korvfingrar.. vissa har bara inte haft turen att få långa pianonaglar (underbara termer eller hur) fick andra fina egenskaper istället! Hursomhelst, är glad över att jag fick kitet för nu kanske jag kan få lite längre och mer hållbara naglar! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0