En nyårshälsning

Hej ni goa! Och gott nytt år på er!
 
Hoppas ni har invigt det nya året bra! Själv, tragiskt nog, låg jag sömnlös till kl.07.00. Grannen dunkade på med Avicii "Heeey brother" fram tills kl.05.30 och jag och Matilda gick och la oss kl.04.00. Inte nog med det spenderade jag natten med att krama om toalettsitsen, fast jag inte var den som var det minsta full och hade inte varit det på hela kvällen. Jag förstod ingenting, och inte dem andra heller. Att dricka efter klockan tolv ska nog undvikas, oavsett om det är en liten sipp cider. För min del. Jag var ansvarsfull, åt mycket, drack mycket vatten med jämna mellanrum och inte mycket sprit, men det straffade sig ändå. Har sovit som en gris sen kl.19.00 Igårkväll tills 13.00 idag.. och är fortfarande trött. Gott nytt år tjiho! Nog om min tragiska natt. Det firades i Malmö den här gången, då vi var ett litet mysigt gäng. italiensk meny stod på listan kl.18.00, med fyrarätters, skumpa och en minijulklappsutdelning. Maten var hemskt god och vännerna var så himla duktiga som värdar *stolt*. Det blev först tilltugg med prosciutto, parmesanskinka och korv följt av nästa rätt en skaldjursrisotto (räkor och kräftor med ris), sen blev det kyckling med pasta som avslutades med en saffranspannacotta! Så jag hade gött mig väl för kvällen kan jag säga. Efter fulla magar drog vi oss vidare mot Malmö opera och tittade på fyrverkerierna. Det var vackert, nyårspussar och kramar delades ut och bilder togs, dessvärre har jag inga! Inte en enda bild togs förutom från middagen, förstår inte mig själv. Däremot tog vännerna några så kanske kan sno en bild eller två! Så, det var min nyår! Fin, glädjefull, rolig dock med en mindre rolig avslutning, sånt som händer. 
 
 
2013
 
- Kunde något ha gjorts annorlunda?
 
 2013 har både haft sina upp och nedgångar. Jag önskar att vissa saker kunde ha gjorts och varit annorluda, men som en normal människa måste man ta saker som dem kommer och gå på magkänslan (kärlek). Annars har det varit ett bra år, har lärt känna och kommit närmre några personer, festat en del och haft en skitkul sommar. Både nackdel och en fördel har väl varit att jag kanske har slösat lite för mycket pengar på kläder och smink (totally worth it), känner att det kanske var ett sätt för mig att tänka på annat efter breakupen, och det hjälpte. Ångrar lite, men inte allt. 
 
- Lärdom:
 
  1. Prioritera bara det som gör mig lycklig. 
  2. Har slutat jämföra mig med andras ambitioner och liv. 
  3. Har tagit mer intiativ
  4. Vissa saker spelar verkligen ingen roll, så har slutat oroa mig. Många saker löser sig. 
  5. Tänk ordentligt till innan du pratar, eller säg inget alls. 
  6. Ha ett öppet sinne innan du dömer.
  7. Ta ingen skit och var ärlig direkt istället för att hålla saker inne för dig själv. 
  8. Var mer kräsen. 
  9. Drick aldrig mer sprit efter klockan 24.00.
 
- Bästa tv-serien?
 
Har suttit fastklistrad med mamma framför Fröken Frimans Krig, defintivit! 
 
- Vilka har du lyssnat mest på? Skaffat några nya favoritband?
 
Mina favoriter är nog Foster The People, ANR, Junip, Disclosure, The Naked And The Famous, Pogo M.I.A, Inf, Major Lazer, Jessie Ware, Angus & Julia Stone och Arne Domnerus. 
 
- Favoritlåtar?
 
Line of Fire med Junip, Call it What you want med Foster The People och Young Blood med The Naked and the Famous, Lilla Flicka med Mofeta och Jerre.
 
- Bra bok?
 
Nej, i år har det faktiskt inte varit någon speciell bok. 
 
- Roligaste händelserna? 
  1. Däckade på en fest hos bästa vännen i somras, somnade på hennes säng och mina vänner rullade in mig i täcken som en burrito och började asgarva (hörde dem svagt) och kallas nu hädanefter för Jurrito. 
  2. Jag och syrran åkte upp i en sjuk karusell, the starflyer på The Tivoli i Köpenhamn. Det var det läskigaste jag varit med om, men känslan var häftig och såklart rolig. 
  3. Halloween med tema Batman! Jag var batgirl ;)
  4. Spelade ett sanning eller konkaspel på en fest och jag fick konka, skulle äta fem saker från min väns skafferi som mina vänner skulle blanda ihop till mig. Det blev potatismjöl, äppelcidervinöger, majonnäs, yoghurt, senap och ättika tror jag.... ja det var ju inte gott för ett öre, men sjukt kul. 
  5. Dansade på Kulturbolaget i Malmö för inte så längesen med vänner och.. det var galet. 
  6. tatuerade mig :D
 
- Sämsta inköpet?
 
Valet av strumpbyxor (för tunna), body lotions (luktar för sött, tog fel) och strumpor (går hål på för fort)
 
- Bästa frasen?
 
"Ja det var ju inte hans mobil jag kände mot mig!", "Anders! Anders! Anders!" (från någon reklam på tv)
 
 
- Bästa inköpet?
 
Bästa inköpet är definitivt min Imac och min mysigt gröna vinterjacka med päls som både är helt perfekt för höst och vinter. Fyndade också Pink Floyds Dark Side of the moon för 10 kr på en loppis. 
 
- Roligaste produkterna!
 
  1. Imacen ♥
  2. tatueringen till min gammelmormor
  3. Parfym: Beauty av Calvin Klein
  4. Ögonskuggekit från Sephora 
  5. Naked eyepalette av Urban Decay 
  6. Honeybutter från The Body Shop
  7. Red Lipstick by H&M
  8. Silverringen jag fick i julklapp
  9. Plyschleggings från Monki och läderbyxor från H&M
  10. En bodylotion som luktar kokosnöt, vet inte vad märket heter. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0